Observera att vi under rådande omständigheter har stängt vår kundtjänst för spontana besök.
Vår kundtjänst har följande besöks- och telefontider. Observera att under helger och klämdagar kan avvikande tider gälla. Dessa hittar du här.
Måndag - torsdag 8-15 (lunchstängt 12-13) Onsdag även 16-18 (ej juni, juli, augusti) Fredag 8-12
Besöksadress: Kongahällagatan 120 Telefon: 0303-23 98 50, val 2
Vår kundtjänst hjälper dig med de flesta ärenden som rör ditt boende så som felanmälan, nycklar, besiktningsfrågor, störningar, parkeringsärenden eller om du behöver komma i kontakt med din fastighetsvärd.
Telefontid uthyrning
För ärenden som rör bostadskö, hyran eller hyreskontraktet kontaktar du först och främst våra uthyrare på 0303-23 98 50, val 1. De har följande telefontid:
Måndag - fredag 8:00 - 12:00 samt onsdag 16:00 - 18:00 (ej juni, juli, augusti)
Övriga kontaktuppgifter
Akuta fel efter kontorstid
Vid akuta fel som uppstår efter kontorstid ringer du jouren på SOS ALARM på 0303-126 00. Ring endast vid fara för egendom och/eller liv. Ringer du i onödan, det vill säga anmäler fel som kan vänta tills Kungälvsbostäders kontor öppnar, får du själv betala utryckningen. Vid icke akuta fel se ”Felanmälan”.
Trygghetsjouren
Mellan 22:00–06:00 på vardagar samt dygnet runt på helgerna kan du ringa Trygghetsjouren på Securitas på telefon 010-470 53 00 om det förekommer allvarliga störningar. Det är bra om fler grannar kan bekräfta störningen. Om utryckning sker av vaktbolag som kan konstatera en störning, får den som stört betala kostnaden för utryckningen.
Vid ohyra
Får du ohyra, småkryp eller skadeinsekter i din lägenhet, ring omedelbart till Anticimex på 075 -245 10 00. Det kostar dig ingenting att bli av med de ovälkomna gästerna. Saneringen bekostas av Kungälvsbostäders fastighetsförsäkring.
Utelåsning
Har du låst dig ute? Kontakta Safeteam på 031-80 24 80.
|