När du upptäcker fel i lägenheten är det viktigt att du anmäler detta till oss så snart som möjligt. Droppande kranar och läckande element kan orsaka stora skador om de inte åtgärdas i tid.
Du gör enkelt en felanmälan via Mina Sidor på webben. Du loggar in och fyller i dina kontaktuppgifter samt vad som har hänt. Vill du inte använda webben så kan du ringa till förvaltningskontorets kundtjänst på 0303-23 98 50 och val 2.
Vi tar emot din anmälan och lägger en arbetsorder, oftast till din fastighetsvärd som får ta en titt på felet och bedöma vad som ska göras. Om värden kan så löser hen det på plats annars beställs rörmokare/elektriker/snickare beroende på vad felet är.
För att felet ska kunna lösas snabbt är det viktigt att du är tillgänglig på telefon samt att fastighetsvärden och entreprenörer får tillåtelse att gå in i lägenheten med huvudnyckel.
Akuta fel
Vid akuta fel som uppstår efter kontorstid ring jouren på 010 - 470 59 44. Ring endast vid fara för egendom och/eller liv. Ringer du i onödan, det vill säga anmäler fel som kan vänta tills Kungälvsbostäders kontor öppnar, riskerar du att själv få betala utryckningen.
Felanmälan via Mina sidor
|