I Kungälv finns stora hjärtan, ambitioner och visioner. Här bor vi som ser storheten i vår litenhet, i vår historia, i närheten till älv och hav, till storstad och inte minst i alla människor som bor och verkar här. Här håller vi ihop, hjälper varandra och välkomnar nya vänner. Tillsammans bygger och utvecklar vi Kungälv!
PRECIS SÅ FANTASTISKT är Kungälv. Det vill vi att fler ska upptäcka. Därför har vi på Kungälvsbostäder varit med och arbetat fram platsvarumärket Kungälv, som texten i början är en del av. Arbetet bygger på enkätsvar och möten med Kungälvs invånare, och har skett i samarbete med kommunen och den ekonomiska föreningen KMN, vilken består av företagare i Kungälv samt de kommunala bolagen BOKAB och Kungälv energi. — Det har varit ett spännande arbete som har inneburit att vi har fått fundera över hur vi skall sammanfatta och marknadsföra vårt fina Kungälv. Vi enades om huvudlinjen: ’’Kungälv – en plats för storheter’’. Det bygger främst på kombinationen av alla Kungälvs tillgångar men även på den rika historia som finns, berättar Kungälvsbostäders VD Bettina Öster Tunberg.
RESULTATET PRESENTERAS I form av texter, bilder och grafiskt material som lyfter fram vad som är unikt med vår stad. Kungälv har dessutom fått en stilfull logga, som ska synas i sammanhang som berör staden. Materialet finns att hämta på platsenkungalv.se och kan användas fritt i marknadsföringssammanhang. — Platsvarumärkets kärnvärden ligger på flera sätt i linje med våra egna, som handlar om att vi vill vara med och bygga ett Kungälv där alla kan leva och bo tillsammans. Det gör vi genom att skapa en trygg och trivsam vardag för hyresgäster och övriga kommuninvånare. Med detta som ledstjärna är det fullt naturligt att Kungälvsbostäder är med och tar ett ansvar för att utveckla varumärket Kungälv, säger Bettina Öster Tunberg.
Hemmavid nummer 1, 2020
|
|