Vi finns på Uddevallavägen 1, vån 2
Din felanmälan gör du enklast via Mina sidor
För ärenden som rör bostadskö, hyran eller hyreskontraktet kontaktar du först och främst vår uthyrning. Vår kundtjänst hjälper dig med de flesta ärenden som rör ditt boende så som felanmälan, nycklar, besiktningsfrågor, störningar, parkeringsärenden eller om du behöver komma i kontakt med din fastighetsvärd.
Du är välkommen att besöka och ringa oss under följande tider:
Besökstider Uthyrning och Kundtjänst
Besöksadress: Uddevallavägen 1, vån 2
Måndag |
kl 13.00 - 15.00 |
|
|
Tisdag |
kl 13.00 - 15.00 |
|
|
Onsdag |
kl 13.00 - 15.00 samt kl 16.00 - 18.00 |
|
|
Torsdag |
kl 13.00 - 15.00 |
|
|
Fredag |
Stängt |
|
|
Telefontider Uthyrning (val 1) och Kundtjänst (val 2), telefon 0303-23 98 50
Under första delen av vår telefontid är det ofta många som ringer oss samtidigt. Det innebär tyvärr att du kan få vänta en stund innan vi svarar. Har du istället möjlighet att ringa under den senare delen av telefontiden, så har vi betydligt färre samtal till vår Kundtjänst.
Måndag |
kl 9.00 - 12.00 |
Tisdag |
kl 9.00 - 12.00 |
Onsdag |
kl 9.00 - 12.00 samt kl 16.00 - 18.00 |
Torsdag |
kl 9.00 - 12.00 |
Fredag |
kl 9.00 - 12.00
|
Kontakta vår Akutanmälan under kontorstid, telefonnr 0303- 23 98 50, val 3. Måndag - fredag kl 07.00 - 09.00 Måndag - torsdag kl 12.00 - 16.00 Fredag: kl 12.00 - 13.45
För akuta ärenden efter kontorstid kontaktar du vår Jour.
Ändrade öppettider på flyttdagen
Omflyttning sker den första vardagen i månaden.
Det innebär att om den 1:a infaller på en lördag, söndag eller annan helgdag så sker inflyttning närmaste måndag eller vardag efter det.
Nyckellämning och -hämtning sker hos vår kundtjänst på Uddevallavägen 1, vån 2.
Vi önskar att du som ska flytta ut lämnar in dina nycklar mellan kl 7:00 - 10:00 på flyttdagen (den 1:a eller första vardagen i månaden). Önskar du lämna in dina nycklar före flyttdagen, så vänligen observera att det är det våra ordinarie besökstider enligt ovan som gäller.
Du som ska flytta in kan hämta dina nycklar mellan kl 13:00 - 15:00.
Om du har svårt att passa dessa tider vill vi att du kontaktar vår kundtjänst på tel nr 0303-23 98 50, val 2.
Observera att under helger och klämdagar kan avvikande tider gälla. Dessa hittar du här.
Övriga kontaktuppgifter
Akuta fel efter kontorstid
Vid akuta fel som uppstår efter kontorstid, kväll och natt ringer du jouren på Securitas på tel nr 010 - 470 59 44. Ring endast vid fara för egendom och/eller liv. Ringer du i onödan, det vill säga anmäler fel som kan vänta tills Kungälvsbostäders kontor öppnar, får du själv betala utryckningen. Vid icke akuta fel se ”Felanmälan”.
Trygghetsjouren
Mellan 22:00–06:00 på vardagar samt dygnet runt på helgerna kan du ringa Trygghetsjouren på Securitas på telefon 010-470 59 44 om det förekommer allvarliga störningar. Det är bra om fler grannar kan bekräfta störningen. Om utryckning sker av vaktbolag som kan konstatera en störning, får den som stört betala kostnaden för utryckningen.
Vid ohyra
Får du ohyra, småkryp eller skadeinsekter i din lägenhet, ring omedelbart till Anticimex på 0752-45 10 00. Det kostar dig ingenting att bli av med de ovälkomna gästerna. Saneringen bekostas av Kungälvsbostäders fastighetsförsäkring.
Utelåsning
Har du låst dig ute? Kontakta Great Security på 031 - 303 60 10. OBS! Låsöppning av jouren bekostas av dig själv.
|