Gå till innehåll
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer
  • Hyresgästinfo
    • Hyres- och kontraktsfrågor
      • Andrahandsuthyrning
        • Ny lag från 1 oktober 2019
      • Borgensman
      • Byte
      • Folkbokföring
      • Hyran
        • Sen med hyran
      • Parkering
      • Uppsägning
      • Överlåtelse
    • Flyttfrågor
      • Ansvarsförbindelse
      • Flytta in
      • Flytta ut
    • Min lägenhet
      • Balkong och uteplats
        • Sommartrivsel och grillning - vad bör jag tänka på?
      • Bostadsanpassning
      • Disk- och tvättmaskin
      • Husdjur och skadedjur
        • Måsar
      • Eget arbete
      • Fel i lägenheten
      • Internet, TV och telefoni
      • Nycklar och låsbrickor
      • Sätta lägenhetsnyckeln i serviceläge
      • Skötsel av din lägenhet
      • Värme och ventilation
    • Min fastighet och gård
      • Brandsäkerhet
      • Parabol
      • Snöröjning
      • Sophantering
        • Textilåtervinning
      • Störningar
        • Hot och våld
      • Trapphus och förråd
      • Tvättstuga
    • Underhåll och renovering
      • Centrum
      • Fontin
      • Fridhem
      • Kode
      • Komarken
      • Marstrand
      • Munkegärde
      • Olseröd/Håltet
      • Romelanda
      • Ullstorp
      • Ulvegärde
      • Ytterby
      • Ombyggnation
      • Stambyte
  • Sök ledigt
    • Lediga lägenheter
      • Korttidskontrakt
    • Lediga lokaler
    • Så här fungerar vår bostadskö
      • 1. Bostadskö
      • 2. Söka lediga lägenheter
      • 3. Fördelning av lägenheter
      • 4. Kriterier för att få hyra en lägenhet
      • 5. Kontraktsskrivning
    • Våra områden
      • Centrum
      • Fontin
      • Fridhem
      • Kode
      • Komarken
      • Marstrand
      • Munkegärde
      • Olseröd
      • Romelanda
      • Ullstorp
      • Ulvegärde
      • Ytterby
      • Trygghetsboendet
  • Projekt
    • Stambyte Dämmevägen 2
    • Stambyte Fontinvägen 4-10
      • Informationsutskick
      • Möten
      • Tidplan
    • Stambyte Lärkgatan 1-19
      • Informationsutskick
      • Möten
      • Enkätresultat
    • Stambyte Östra Centrum
      • Informationsutskick
      • Möten
      • Enkätsresultat
  • Om oss
    • Fakturera oss
    • Hemmavid
      • De ser om hela familjens tandhälsa
      • Padelboom intar Kungälv
      • Inget att göra? Starta ett futsal-lag
      • Ladda för en fartfylld sommar
      • Nordmannatorget - en växande mötesplats
      • Bohuslän inspirerade till Kongahällas fasader
      • Hur påverkas vi av färger?
      • Gröna granar och röda tomtar - så fick julen sina färger
      • Färgstarka familjen Reinholds vardag på Youtube
      • Butiken där allt är gratis!
      • Öga för detaljer
      • Familjen där skapandet tar plats
      • Med rösten som instrument
      • Gröna rum och lek ska lyfta Östra centrum
      • Bergfeltska trädgården har återfått sin blomsterprakt
      • Familjen fick en nystart i Komarken
      • Gokart 2.0 - Gokartcentralen drivs på förnybar energi
      • Nu kan hyresgästernas avlagda plagg få nytt liv
      • Platsvarumärke lyfter Kungälv!
      • Löpningen jagar jobbiga tankar på flykt
      • Älvpraktiken vill göra skillnad i Komarken
      • Mat, träning, vila - En bra balans är vägen till framgång
      • Genom Idrottsskolan kan barn hitta sin favoritsport
      • På upptäcktsfärd bland kungar och konstskatter
      • Med passion för friluftsliv
      • De nattvandrar för ett tryggare Kungälv
      • Sommarstart i Kungälvsparken
      • Körsång - en vitamininjektion
      • En lysande idé som föddes i mörker
      • Välkommen in i värmen
    • Lediga jobb
      • Projektledare inom bygg- och fastighetsteknik
    • Nyhetsarkiv
    • Press
    • Sponsring och samarbeten
    • Styrelse
    • Årsberättelser/-redovisningar
  • Kontakt
    • Kontaktuppgifter medarbetare
    • Avvikande öppettider
  • Mina sidor
    • Registrera dig
      • Så här fungerar vår bostadskö
    • Glömt lösenord - beställ nytt
    • Instruktionsfilmer - lär dig använda Mina sidor
    • Återställ lösenord med återställningskod
Kungälvsbostäder
  • Hyresgästinfo
  • Sök ledigt
  • Projekt
  • Om oss
  • Kontakt
  • Mina sidor
 
 
 
Hem / Om oss / Nyhetsarkiv / Nöjdare kunder 2020 trots pandemi och begränsningar i tillgänglighet och service
  • Fakturera oss
  • Hemmavid
  • Lediga jobb
  • Nyhetsarkiv
  • Press
  • Sponsring och samarbeten
  • Styrelse
  • Årsberättelser/-redovisningar

Nöjdare kunder 2020 trots pandemi och begränsningar i tillgänglighet och service

2020 var ett speciellt år där verksamheten fick ställa om för att bidra till att minska smittspridningen. Bland annat genom att stänga kundtjänst för obokade besök och endast åtgärda akuta fel inne i lägenheterna. Trots detta lyckades vi höja vårt nöjd-kund-betyg på flera områden.

När året började slog vi samman vår kundmottagning för uthyrningsärenden med förvaltningskontorets kundtjänst. Genom att samla alla resurser och all kompetens på ett och samma ställe kunde vi inte bara förbättra servicen till våra hyresgäster och bostadssökande utan även utöka vår tillgänglighet med generösare öppettider.

Tyvärr hann den nya kundtjänsten knappt komma igång förrän pandemin slog till och vi behövde vidta åtgärder för att bidra till minskad smittspridning. En åtgärd blev att stänga kundtjänst för icke bokade besök för att på så sätt förhindra trängsel men även möjliggöra distansarbete för vår personal.

Trots detta har betyget för kundtjänst i vår nöjd-kund-undersökning fortsatt att öka, både när det gäller service och bemötande men även när det gäller tillgängligheten. Under året har vi satsat en hel del på den digitala tillgängligheten genom att förbättra och utveckla de tjänster man som hyresgäst och bostadsökande själv kan utföra på Mina sidor, bland annat med hjälp av instruktionsfilmer.

Prunkande rabatter och gröna gräsmattor ger nöjdare hyresgäster

2020 genomförde vi vår andra säsong där vår egen personal tog hand om skötseln av våra utemiljöer. Våra två miljövärdar har tillsammans med ett gäng trädgårdsarbetare arbetat för att våra utemiljöer ska bli ännu vackrare och trivsammare.

Och tittar vi på kundbetyget så har de verkligen lyckats. Från 56% nöjda eller mycket nöjda med skötseln av rabatterna till 72% på två säsonger. Samt från 59% till 78% nöjda eller mycket nöjda med skötseln  av gräsytorna på samma tid.

Publicerad 2021-02-10

Nöjd -kund-betyg 2020

Kundtjänst

Tillgänglighet 81 (78)

Service 81 (80)

Bemötande 83 (82)

Utemiljö

Rabatter 72 (63) 

Gräsmattor 78 (70)

(2019 inom parantes)


 
Länkar
  • Om webbplatsen
  • Entreprenör, rapportering
  • GDPR
  • Tillgänglighetsredogörelse

 

  • Ordinarie sida

Eftersom vi är Kungälvs största hyresvärd, erbjuder vi alla typer av hem. I och utanför stadskärnan, moderna nybyggen och gammaldags charm, lägenheter och radhus. Eftersom vi är en stiftelse, går hela vår vinst till bättre och nya bostäder. Vårt mål är att skapa ett bra boende för dig och alla andra i Kungälv. Inget annat. Därför skapar vi trygga och vackra utemiljöer. Därför driver vi hållbar, långsiktig renovering och bygger nya sköna hem. Och eftersom trivsel skapas tillsammans, ger vi dig och dina grannar möjlighet till inflytande. Dessutom arbetar vi för att hela Kungälv ska bli bättre.

Kontakt
  • Besöksadresser:
  • Kongahällagatan 120 för Kundtjänst
  • Uddevallavägen 1
  • Box 698, 442 18 Kungälv
  • Telefonnummer:
  • 0303-23 98 50
  • Jour: 0303-126 00
  • (Akuta skador på
    fastigheten efter kontorstid)
  • E-post:
  • info@kungalvsbostader.se