Vi har alla ett ansvar för att förhindra smittspridning av covid-19 (Corona) genom noggrann handhygien, att hålla avstånd och undvika större sociala sammanhang.
På Kungälvsbostäder gör vi detta genom att
- hålla stängt i vår kundtjänst för spontana besök. Ring, e-posta eller använd Mina sidor istället
- endast åtgärda akuta felanmälningar inne i lägenheterna
Vi vill att du för din egen och andras skull lägger ditt ärende via Mina sidor eller kontaktar oss per telefon eller e-post istället för att besöka oss samt att du avvaktar med din felanmälan om ärendet inte är akut.
Har du ett ärende som absolut kräver att du besöker oss, exempelvis för att hämta en nyckel, så vill vi att du ringer oss först.
Har du ett planerat besök vill vi att du och hela din familj ska vara helt friska. Helst ser vi att ingen är hemma och att lägenheten är utvädrad innan. Är du hemma önskar vi att du lämnar lägenheten eller rummet medan vår personal arbetar. Vår personal kan komma att bära munskydd och handskar.
|
Med akuta ärenden menar vi bland annat:
- Elfel
- Trasig glasruta
- Fönster och dörrar som inte går att stänga
- Låsfel på ytterdörr
- Läckande kranar (ej små läckage), rörledningar och element
- Stopp i avloppet
- Toalettstol ur funktion
- Fel på värme och ventilation
- Fel på vitvaror
|
|